Kawasaki'nin yarı aktif elektronik süspansiyon sistemi KECS, gerçek zamanlı olarak yol ve sürüş koşullarına uyum sağlayarak, ihtiyaç duyulan ideal sönümleme miktarını sağlar.
Büyük, okunması kolay 6,5 inç tam renkli TFT gösterge paneli kokpite yüksek teknolojili bir dokunuş katıyor. Çoklu ekran modlarını ve akıllı telefon bağlantısını tamamlayan Kawasaki SPIN ile uyumluluk, çok sayıda bilgi-eğlence olanağı sunuyor.
KIPASS (Kawasaki Akıllı Yakınlık Aktivasyon Başlatma Sistemi) ana anahtar sistemi, motosikletin ana şalterinin ve direksiyon kilidinin uzaktan etkinleştirilmesine olanak tanır.
Sert frenleme sırasında ESS, fren lambasının yanıp sönmesine neden olarak, bisikletin ani yavaşlamasına dikkat çekiyor.
Arka tarafa bakan radar sensörü, motosikletin çevresini izliyor ve sürücünün kör noktasına yaklaşan bir araç olduğunu sürücüye bildiriyor.
Elektronik Hız Sabitleyicinin daha gelişmiş bir versiyonu olan ACC, sürücünün belirlediği hızı korurken, aracın hızını öndeki araçla uygun bir takip mesafesini koruyacak şekilde ayarlıyor.
TPMS, sürüş sırasında lastik hava basıncını sürekli olarak izleyerek uzun turlarda sürücünün güvenini artırır.
Bosch'un radar tabanlı ARAS sistemleri, Ninja H2 SX'te Japonya'da seri üretim motosiklet çıkışını yaptı. Bu surround algılama teknolojisi özellikleri, tur sırasında veya yoğun trafikte sürüş sırasında sürücüye güven duygusu katmaya yardımcı olur.
Kaportaya yerleştirilen yalın aydınlatmalı farlar virajlarda yolun aydınlatılmasına yardımcı oluyor.
SE modelinde, yüksek özellikli Brembo Stylema monoblok kaliperler gelişmiş kontrol sunar. Kompakt, hafif kaliperler sıvının kapladığı iç alanı en aza indirerek daha doğrudan bir tepki sağlar
Sürücü durduğunda ve freni/frenleri sıkıca uyguladığında etkinleşen VHA, sürücünün fren elini/ayağını gevşetmesine olanak tanımak için arka freni devreye sokar.
Kawasaki'nin akıllı telefonlara yönelik yeni bilgi-eğlence uygulaması, çeşitli üçüncü taraf uygulamalarının indirilmesini ve kokpitin TFT ekranında görüntülenmesini sağlıyor.
Sistem, mevcut hızda devam edilmesi durumunda öndeki araçla çarpışmaya neden olabileceğini tespit ettiğinde sürücüyü uyarıyor.
Hem güç hem de yakıt verimliliği sunmak üzere tasarlanan Dengeli Süper Şarjlı Motor, 200 PS'lik maksimum güç sağlar.
Öndeki araçların, sokak lambalarının vb. ışıklarının parlaklığını değerlendirmek için bir kamera sensörü kullanan AHB, motosikletin uzun farlarını gerektiği gibi otomatik olarak açar veya kapatır.